![]() |
| Hippejä lähijunassa. Miulla on värikkäin paita minkä kykenin löytämään. :D |
Nämä olivat ajatukseni myöhään eilen yöllä, kun viimein
kömmimme Liisan kanssa kotiin UCC:n bileistä. Meidät vaihto-opiskelijat
tunnisti yhteisestä hippiteemasta. Sitä otsapantojen määrää! Lisäksi paikalla
oli ainakin merirosvoja ja kruunupäitä, kultaa ja pinkkiä sekä muutama
vanki. Kuulin satunnaiselta kulkijalta, että
puhallettavia kruunujakin on olemassa. Muita
pukukoodeja tai erityisempiä havaintoja ei jostakin syystä ole jäänyt kunnolla
mieleen.
![]() |
| Höyryhengitys toimii. |
Se ei tosin johdu niinkään naista vahvempien juomien
suuresta kulutuksesta, vaikka kyllä niitäkin upposi. Yleinen hälinä ympärillä
ja mieletön meteli vain veivät osan miun kapasiteetista. Oli virkistävää huomata
etten ollut ainoa, joka mieluummin tarkkaili tilannetta ja istuskeli hieman
syrjemmällä toisten juhliessa railakkaammin.
Tapahtuma oli kampuksella, jossa ensin etkoiltiin vaihtareiden
kesken omista juomista nauttien, pizzaa syöden ja jutellen. Miekin pääsin
paikalle flunssasta huolimatta. Prioriteetit kuntoon: jätin aamun tunnit
väliin jokseenkin hyvällä omallatunnolla voidakseni osallistua illan bileisiin.
Ratkaisusta huolimatta olo oli kuumeinen vielä alkuillasta. Vaikka se siitä paranikin (tai osasin mitoittaa turruttavien aineiden määrän oikein), taidan nyt maksella eilisen seurauksia. Sanoisin, että kannatti silti!
Beer pong näytti hauskalta (vaikka siihenkään en itse osallistunut),
drinkkilippuja oli yli oman tarpeen ja seuraakin löytyi mikäli sitä vain
kaipasi. Drinkkiliput ostettiin etukäteen etkoilla. Miulle ei täysin avautunut
niiden hinnoittelupolitiikka, joten kävi sitten klassiset: ”OK I’ll take ten
tickets”. Tarkoitushan ei ollut ottaa koko liuskaa, vaan nauttia oluista ja
muista juomista flunssan vuoksi epäsuomalaisen sivistyneesti. Hupsista.
![]() |
| "Nyt sellainen ilme, kuin näkisit sen unelmien miehen lähestyvän usvaisen pellon poikki siuta kohti." "Joo, niin kuin mr. Darcy Ylpeyden ja Ennakkoluulon lopussa!" |
”Täälläkin meno on aika huh. Oon aivan liian selvä tänne, mut ongelma on etten myöskään halua juoda enempää.”
”On tääkin ongelma, kerrankin on liikaa juomaa mitä en haluu juoda 😂”
Kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää! First world problems ja niin edelleen. Mutta bileet oli
hauskat, drinkkilipuilla sai ostettua myös vettä ja löysimme tiemme kotiin yksinä kappaleina. Tänään on jostakin syystä
ollut hieman hiljaisempi päivä. Toisaalta on mukavaa vain istua kaikessa rauhassa
tunnelmavalaistuksessa palavan kynttilän – ja pöydän! Tosin onneksi se ei pala – ääressä,
kun ulkona on pimeää ja Frithjof voi vapaasti katsella verhoamattomista ikkunoista sisälle. Nautiskelen juuri vadelmaisesta inkiväärioluesta, joka ei
tosin ole olutta nähnytkään. Elämä on aika mukavaa.
![]() |
| Ei ole ihan joka vaihtarilla omaa kokkia mukana! Meillä on hyvin muotoutunut diili: Liisa tekee ruokaa ja mie tiskaan. |
- Huomioita:
- Tanskan kieli kuulostaa edelleen hassulta. Ihmettelen miksi kirjoitetussa kielessä vaivaudutaan edes käyttämään konsonantteja, kun ne kuitenkin niellään jonnekin syvälle ja poikittain.
![]() |
| Olutta? |
- Törmättiin täällä paikalliseen ISN:n (International Student Network, jonka vapaaehtoiset UCC:lla kaitsevat meitä vaihtareita) jäseneen, joka on puoliksi suomalainen ja jolla on sukujuuria Lappeenrannassa. Pieni maailma.
- Yrittäessäni eilisissä bileissä selittää hänelle missä osassa Kööpenhaminan seutua asun, se kuulosti ilmeisesti joltain "whoresk...":lta. En ole varma pilailiko hän miun kustannuksella vai oliko lausumiseni vain noin huonoa. Veikkaan molempia. Jänismetsän sijaan asumme siis Hutsumetsässä.
- Monet vaihtarit ovat tulleet tänne niin, että omillaan asuminenkin on heille uusi kokemus. Nostan uskalluksesta kuvitteellista hattua!
- Junamatkan aikana täältä kampukselle ehtii ottamaan ainakin 18 yhteisselfietä.
![]() |
| 4-6 siivua / paketti. Onneksi täällä kerätään muovit talteen. |
- Kuten aiemmin tuli jo ilmi, leikkelepaketit ovat tosiaan pieniä.
- Täällä kierrätetään hyvin. Vuokravanhempien portinpielessä on jaetut jäteastiat niin sekajätteelle, muoviroskalle, biojätteelle, metallille, paperille kuin lasillekin. Suomen systeemi saa tähän verrattuna pisteet vain kartongin erillislajittelusta. Lisäksi roskapussit ovat jotakin ennennäkemätöntä, kts. video!
- Frithjofia ei ole vieläkään näkynyt. Tuleekohan sille kylmä tuolla ulkona?






Ei kommentteja:
Lähetä kommentti