Ennen kuin lähdin tänne vaihtoon, olin eniten huolissani
siitä, miten käy verrattain tuoreelle parisuhteelleni. Asioita ei pitäisi
huolehtia ennakkoon, koska se ei auta mitään. Ei se auttanut tälläkään kertaa. Täällä
Tanskassa olon myötä ennakkoon tiedossani ollut perustavanlaatuinen eroavaisuus
meidän kahden välillä konkretisoitui. Ja se oli jotakin, minkä kanssa en
pystynytkään elämään.
![]() |
| Ilmankosteus jotain 100% |
Olen kiitollinen Liisalle ja muille läheisille ystävilleni.
He ovat jaksaneet kuunnella vuodatustani ja toimia minulle olkapäänä, henkisenä
ja/tai fyysisenä. Muistan kesällä ennakoineeni jonkin tällaisen mahdollisuutta
ja naureskelleeni, että onneksi matkustan koulutetun ja vaitiolovelvollisen
tukihenkilön kanssa. Ainakin minulla olisi sitten olkapää, jota vasten itkeä.
En vain osannut kuvitella sen todella tapahtuvan.
Halusin kirjoittaa tänne myös tällaisesta yksityisasiasta,
sillä se on iso osa elämääni ja vaikuttaa tällä hetkellä vahvasti täällä
olemiseeni. Olen myös valinnut avoimuuden tien. Nyt olo on kevyempi kuin vähään
aikaan, vaikka tällaiset asiat eivät tosiaankaan ole koskaan helppoja.
Murheellisena siteeraan erästä itseäni viisaampaa sanojen valitsijaa: "Kiitän, sillä saamastaan on kiitollinen, kun lähtee palaamatta."
Minä kuitenkin palaan vielä.
(Ennen sitä miun tosin täytyy lukea muun muassa 30+ sivua
konfliktien ratkaisuista ja niiden sovittelusta – elämä on usein aika ironista – huomiseksi. Ohessa on myös muutama arkistoon kertynyt kuva. Olen ollut
tunnollinen turisti ja ottanut täällä häpeilemättä ja häpeilemättömän paljon valokuvia.)



Ei kommentteja:
Lähetä kommentti